Om klubben

Ashihara Karate Århus er en karateklub med 35 år på bagen. Klubben blev stiftet i 1981. Dengang blev der trænet en anden karatestilart, men siden 1988 har klubben været kendt som Ashihara Karate Århus. Vi træner i kampsportsalen på Atletion i Team Danmark Bygningen.

Klubben har i dag cirka 100 medlemmer fordelt på børn og voksne. Karatetræning er i princippet for hvem som helst. Alle kan træne karate, uanset alder og fysisk form. Hvis du ikke er i form, så kommer du det!

Ashihara Karate Århus tilbyder træninger i klubben op til 5 dage om ugen. Voksenholdene er inddelt efter niveau med et begynderhold, øvede og meget øvede. Der er desuden mulighed for at deltage i  kamptræning en gang om ugen.

Børneholdene er for børn i alderen 6 til 9 år og 10 til 14 år.

Karatetræning består af mange forskellige øvelser. En træning varer typisk 1½ time og indeholder blandt andet: opvarmning, basisteknikker, kombinationer, øvelser med makker, pudetræning samt styrke og konditionstræning

Klubben har 11 instruktører og der er 2 eller 3 instruktører tilknyttet hvert hold. Instruktørernes uddannelse består dels af mange års Ashihara karate træning, træningsophold i Japan og en række kurser under Danmarks Idræts Forbund.

Man er altid velkommen til at besøge klubben og få en gratis prøvetime eller overvære en træning.

Klubben deltager i træningslejre i ind- og udland, gradueringer og stævner sammen med de 12 andre Ashihara Karate klubber i Danmark.

Mere om klubben

Præsentation af Ashihara Aarhus